FREEWAY elektrische wegdekverwarming

Gladheid voorkomen met FREEWAY:
Uitleg, zekerheid, achterhaalde middelen

Waarom elektrische wegdekverwarming?

Glijpartijen als gevolg van winterse gladheid, sneeuw of bevriezing, kunnen op hellingbanen, op- en afritten, laadplatforms en laadkuilen tot plotselinge en zeer gevaarlijke situaties leiden. Niet alleen schade aan voertuigen, maar ook persoonlijk letsel, kan dan veel narigheid geven en zelfs aanleiding zijn tot aansprakelijkstelling.

In Nederland is dat gevaar duidelijk aanwezig. In de afgelopen decennia was het gemiddeld 600 - 700 uur per jaar onder het vriespunt. Daarvan was ongeveer 1/3 deel (ruim 200 uur) ook nog nat door regen of sneeuw; dus GLAD-gevaarlijk.

De huidige praktijk is dat een automatische FREEWAY* wegdekverwarmingsinstallatie gemiddeld 200 uur per jaar `aan` staat om gladheid te voorkomen.

Indien het klimaat in onze streken opwarmt, zoals door veel klimatologen voorspelt, zal er nog veel vaker neerslag voorkomen rondom het vriespunt.

Een goed functionerende FREEWAY* wegdekverwarming voorkomt gevaarlijke situaties als gevolg van winterse gladheid en geeft extra veiligheid voor mens en voertuig.

Optimale zekerheid!

Met het laten installeren van een FREEWAY* wegdekverwarming gaat u voor veiligheid en zekerheid. Het eenvoudig aan te leggen systeem is energiezuinig en kostenbesparend, veilig, snel op temperatuur en onderhoudsvriendelijk. De FREEWAY wegdekverwarmingen verzorgen een gelijkmatige temperatuuropbouw, zodat geen temperatuurverschillen (spanningen) in het wegdek voorkomen.

De moderne, intelligente besturingstechnieken en sensoren worden zo precies afgesteld dat een minimaal energieverbruik wordt bereikt. Dat is goed voor het milieu én is kostenbesparend.

Onderhoudskosten zijn minimaal omdat FREEWAY wegdekverwarming buitengewoon betrouwbaar is en nauwelijks storing geeft.

Voor zekerheid kan optioneel een jaarlijks onderhoudscontract worden aangegaan.

Achterhaalde middelen!

Het strooien met zout of zand zijn achterhaalde middelen die het milieu belasten. Zand verstoort de waterafvoer en zout kan ook nog het wegdek aantasten. Bovendien kan het in het grondwater terechtkomen.

Daarbij moet er bij gebruik van deze achterhaalde strooimiddelen rijverkeer zijn om de middelen `` in te rijden`` om het effect van gladheidbestrijding te verkrijgen.